گشتا

با سلام.

پس از حدود دو سال وقفه و کار کردن برروی پلتفرم اندروید با نرم افزار "گشتا" اعلام حضور مجدد می کنیم.

نرم افزار "گشتا"، بانک اطلاعات شهری برای پلتفرم آندروید روی کافه بازار قرار گرفت.

گشتا نام نرم افزار پیش روی شماست که خیلی از امکانات را برای اولین بار با این کیفیت ارایه می دهد.


          نقشه کامل اما کم حجم و زیبای تهران بزرگ با قابلیت بزرگنمایی بدون افت کیفیت و تمام فارسی است (البته شهرهای دیگر نیز بزودی)
         یافتن کوتاه ترین یا سریعترین مسیر بین دو نقطه با در نظر گرفتن محدودیت معابر به صورت آفلاین
         نمایش مرحله به مرحله مسیریابی
         نمایش سرعت شما بر روی نقشه
         تنظیمات فارسی برای گوشی هایی که از زبان فارسی بدرستی پشتیبانی نمی کنند
         جستجو به ترتیب فاصله از میان همه ی :
محلات و مناطقایستگاه  های متروپارکینگ ها - پمپ بنزین ها - بیمارستان ها داروخانه  هااستخرهای شناپلیس +10 – صرافی هامدارسفست فودها مساجدتوالت های عمومیپارک هاسینماها
و بیشتر:
تئاترهاسفارت خانه هاآتش نشانی هازمین های تنیس و فوتبالفروشگاه های زنجیره ای
و برخی :
بانک هااداراتشهرداری ها و ...
(این نقاط پیوسته در حال افزایش و بروز رسانی است)
         جستجوی متنی از میان نتایج جستجوی نقاط فوق
         جستجوی سفارشی با هر ترکیب جستجو از نقاط بالا و ذخیره آن
         نگهداری سوابق جستجوهایی که برروی نقشه دیده اید
         جستجو حوالی نقاط مورد علاقه ای که ذخیره کرده اید
         مکان یابی دقیق توسط GPS و تقریبی توسط آنتن های موبایل و جابجایی نقشه با حرکت شما
         به اشتراک گذاری مکان مورد نظر شما روی نقشه از طریق پیامک یا ایمیل، قابل باز شدن در گوگل مپز
         ثبت نقاط علاقمندی شما روی نقشه به تعداد نامحدود
         نمایش حوزه دید شما
         تغییر اندازه قلم نقشه
         بزرگنمایی دو لمسی و بزرگنمایی با دکمه های صدا به همراه پشتیبانی از حالت افقی نقشه
         قابلیت فعال سازی چرخش نقشه وقتی شما پیاده هستید تا شمال نقشه همیشه روبروی شما باشد
         راهنمای نرم افزار

در کافه بازار در شاخه برنامه های حمل و نقل به دنبال گشتا بگردید.

سایت برنامه

نرم افزار کافه بازار


نرم افزار جابین

با سلام

برای امروز نرم افزاری رو معرفی می کنم که حدود یک سال و نیم پیش به بازار عرضه شد.این نرم افزار برای شرکت بینا گرافیک تهیه شده بود که در نوع خودش کم نظیر بود.

نرم افزار نقشه کامل تهران بزرگ با امکانات :

نقشه برداری کامل و حاوی جزئیات شهر تهران تماما فارسی

توانایی محاسبه کوتاه ترین مسیر بین دو نقطه و محاسبه مجدد هوشمند در صورت تغییر مسیر

بانک اطلاعاتی جامع مکانها که شامل تمامی شعبات بانک ها، بیمارستانها، داروخانه ها، ادارات دولتی، سفارتخانه ها، وزارت خانه ها، مراکز تفریحی ورزشی، موزه ها، هتل ها وهزاران مکان دیگر است که تماما بر روی نقشه جانمایی شده و قابل جستجو می باشند

نشان دادن جهت راههای یکطرفه

استفاده از سیستم موقعیت یاب GPS

جستجوی پیشرفته (تعیین شعاع مورد جستجو به کیلومتر،جستجوی متنی)

این نرم افزار رو می تونید از سایت www.jabin.ir  دانلود کنید. 

 

Kuix

سلام.می دونم خیلی غیبت داشتم! تنها چیزی که می تونم بگم اینه که عذر می خوام.کار و زندگی و مشکلاتش...

برای جبران این غیبت یه Framework برای طراحی UserInterface های کاربر پسند و صد البته تجاری رو بهتون معرفی می کنم.این Framework اسمش هست Kuix.یک بسته OpenSource و را دست که مزایا و معایب خودش رو داره.

 

از مزایاش می شه به طراحی Interface با XML و کد جاوا اشاره کرد.چیزی که الان تو طراحی اینترفیس برای اپلیکیشن های آندروید استفاده می شه.از معیبش هم میشه به سرعت نسبتا پایین بخاطر عدم مدیریت خیلی خوب حافظه و عدم پشتیبانی از Bitmap Font برای فارسی نویسی اشاره کرد که البته با روش هایی تا حدودی قابل حل هست که در پست های بعدی به اون اشاره خواهم کرد. این Framework ازیک سیستم Event handling خوب بهره می بره و از css برای استایل اینترفیس استفاده می کنه کی Framework های مثل j2mepolish هم از اون استفاده می کنند اما در jar فایل نهایی خبری از اونها نیست.اما Kuix اونها رو نگه می داره.این معایب و مزایایی داره.مزیتش اینه که می تونید با اضافه کردن چندتا   فایل css و اضافه کردن چندتا عکس برنامه تون رو چند Theme کنید اما تو j2mepolish به این رادستی و راحتی نمی شه.

 

سایت این Framework حاوی آموزش های فراوان و یک Forum غنی از اطلاعات و مثال هاست.کافیست کمی حوصله کرده و با دقت آموزشها رو بخونید.در پست های بعدی آموزش هایی رو قرار می دم.

سایت اصلی فریمورک

آموزش استفاده در Netbeans و Eclipse

Starter Guide

یه اپلیکیشن کدباز که با این نوشته شده

تجاری سازی

سلام.شاید تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توان یک نرم افزار موبایل را تجاری ساخت و سیستم Licensing برای آن تعبیه نمود.این همان چیزی است که محصول جدید آنرا به شما هدیه می کند.با این سیستم شما می توانید انواع نرم افزارهای بر پایه جاوا را محدود و یا قفل گذاری کنید.نیازی نیست تا سورس کد نرم افزار را داشته باشید،می توانید بر روی برنامه های تولیدی خود یا برنامه های آماده جاوا قفل بگذارید.انواع روش های محدود کننده ای که این سیستم از آنها پشتیبانی می نماید به شرح زیر است:

·         تعداد دفعات اجرا؛ تعیین می کنید که نرم افزار چندبار اجرا شود.

·         تعداد روزهای قابل اجرا.

·         اجرا تا تاریخ معین.

·         تعریف رمز عبور؛ با تعیین اینکه یک بار و یا برای همیشه رمز عبور را دریافت نماید.

·         درخواست کد فعال سازی؛ به این صورت که نرم افزار به کاربر یک سریال کد می دهد و شما با یک نرم افزار PC یک کد فعال ساز تولید و به مشتری ارایه می کنید.سریال کد برای هر گوشی و هر دفعه نصب متفاوت خواهد بود.لازم به ذکر است این مرسوم ترین روش در میان تولید کنندگان می باشد.

·         فعال سازی با پیام کوتاه؛ کاربر برای اجرا می بایست یک پیام کوتاه به شماره سیستم پیامگیر شما ارسال کند.

·         نمایش یک پیام ساده قبل از اجرای کامل نرم افزار

·         ترکیبی از حالت های بالا همانند:پس از اجرا به تعداد دفعات مشخص از کاربر درخواست فعال سازی با کد را نماید-پس از اجرا به تعداد روز معین از کاربر رمز عبور دریافت نماید و ترکیب های دیگر

برای نمونه یک فایل کتاب الکترونیکی با فرمت جاوا از سایت www.Hamketab.ir توسط چند روش از روش های گفته شده در بالا محدود و یا قفل شده است.

تعداد دفعات اجرا - تعداد روز های قابل اجرا تعریف رمز عبور یک و دو کد فعال سازی - اجرا تا تاریخ معین

و فایل اصلی

برای استفاده از این سیستم می توانید به دو روش زیر عمل کنید :

·         ارسال فایل مورد نظر و دریافت فایل قفل شده

·         خرید سیستم قفل ساز با تمامی امکانات ذکر شده

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

Green Calculator

Green Calculator محصولي از اين شركت مي باشد كه به سفارش شركت آينده سيما (Green) بزرگترين توليد كننده كيس و پاور كامپيوتر در ايران طراحي شده است.اين نرم افزار براي انتخاب بهترين پاور مبني بر قطعات انتخابي و توان مصرفي ، توليد شده است كه ظاهري بسيار جذاب و قابل رقابت با نرم افزارهاي خارجي دارد.

همچنين شركت سفارش دهنده اين نرم افزار را در هفته نامه عصر ارتباط در چندين نوبت و در نمايشگاه Elecomp 2009 معرفي نموده است.براي دريافت آن بر روي لينك كليك نماييد.

 

اسکان

اسکان نرم افزاریست که به سفارش « موسسه ایران فایل » برای همراه کردن اطلاعات املاک بنگاهها طراحی و تولید گردید که از قابلیت های آن می توان به امکاناتی همچون ثبت املاک با خصوصیات آن همانند نام مالک،نوع ملک،مورد معامله،آدرس،متراژ،قیمت ... و جستجو از میان آنها با روش های ترکیبی و از میان آیتم های کد فایل،نوع ملک،مورد معامله،قیمت،ودیعه،اجاره،زیر بنا و... اشاره کرد.از دیگر امکانات  آن کیبورد مجازی،تغییر و حذف فایل ها و تماس می باشد.

فاز بعدی پیاده سازی این نرم افزار شامل امکانات جالب دیگری همچون دریافت اطلاعات به روز و کامل  املاک از طریق سرور، تهیه نسخه پشتیبان از بانک اطلاعاتی و... اشاره کرد.

لازم به ذکر است نرم افزار مذکور تجاری ست و برای خرید آن می توانید به سایت موسسه ایران فایل به آدرس http://iranfile.net مراجعه نمایید.

 

آرمان‌شهر

سلام،

ایده‌ی پشت سر آرمان‌شهر همراه نمودن اطلاعات همه‌ی شهرهاست، نسخه‌ای که هم‌اکنون ارائه شده اولین گام در این مسیر است، تغییرات آرمان‌شهر نسبت به "تهران مترو" ارتقا گرافیک نرم‌افزار و اضافه نمودن گزینه‌ی ترافیک آنلاین تهران است. همچنین امکان ارسال بلوتوثی یک نسخه از داخل نرم‌افزار با گزینه‌ی "ارسال به دوستان" محیا شده‌است.

xpm.ir

 



مطالب آموزشی

سلام،

تقریبا یک سال از آغاز فعالیتم در فرم GSMAria می‌گذرد، حاصل آن در کنار پاسخ‌گویی به سوالات برنامه‌نویسان آماده کردن مطالب آموزشی در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته بود، البته ایراد کم‌کاری را همواره می‌شود به اینجانب وارد کرد، امیدوارم بنده رو از نظراتتون محروم نفرمایید و این مطالب در کنار آموزش‌های مفید آقای شریفی پاسخ‌گوی بخشی از نیازهای برنامه‌نویسی شما باشد.

کتاب و کاتالوگ ساز سپید

با سلام به کاربران و خوانندگان بلاگ

پس از چند ماه غیبت  و بروز نشدن بلاگ و مطالب آموزشی ، امروز این پست را به معرفی نرم افزاری که باعث نبود من شده بود اختصاص می دم.

کتاب/کاتالوگ ساز سپید نرم افزاری برای تولید کتب و کاتالوگهای تبلیغاتی الکترونیکی برای موبایل است.خروجی این نرم افزار یک فایل جاوا (jar) است که بر روی انواع گوشی و با هر سایز صفحه نمایش قابل اجراست.

خصوصیات این نرم افزار به شرح زیر می باشد :

-          در اين نرم افزار شما مي توانيد ظاهر كتاب و كاتالوگ خود را هر طور كه مايليد تغيير بدهيد اين تغييرات را مي توانيد در فوتوشاپ انجام دهيد!مي توانيد توسط اين قابليت يك برنامه موبايل شيك و زيبا توليد كنيد كه برنامه نويسي آن بسيار هزينه بر خواهد بود.

-          تغییر آيكون برنامه (ليست اپليكيشن هاي گوشي)

-          قرار دادن عكس بين متون

-          انتخاب لوگوي اسپلش با هر عكس دلخواه

-          قرار دادن موزيك هنگام اجراي برنامه

-          قرار دادن پس زمينه دلخواه

-          تغيير شمايل اسكرول – منو هاي چپ و راست – متن منوها (متن مي تواند عكس باشد)

-          جلوه هاي ويژه به هنگام تغيير صفحه (محو شدن – اسلايد گونه)

-          استفاده از عكس براي گزينه هاي منوي اصلي(فهرست) به جاي متن كه به كاربر پسند شدن برنامه منجر خواهد شد.همچنين چينش گزينه ها (چپ چين راست چين وسط چين) قابل تغيير است

-          تغيير رنگ انتخاب گزينه ها

-          حالت انتخاب يا عدم انتخاب نوار عنوان براي كتاب يا كاتالوگ كه در صورت انتخاب مي توان از هر عكسي استفاده نمود همچنين متن نوار عنوان (عكس) به همراه چينش آن قابل تغيير است

-          تغيير فونت ،رنگ و سايز متون

-          وسط چين شدن متون و عكس ها براي ايجاد نماي بهتر

-          وجود چند تم پيش فرض به عنوان ورودي براي گزينه هاي بالا

-          سازگاري با اندازه هاي مختلف صفحه نمايش

-          پشتیبانی از صفحه لمسی

-          عدم نمایش هیچ گونه نام و علامت از نویسنده نرم افزار

 این نرم افزار یک نرم افزار تجاری و مورد استفاده سازمانها،شرکت ها،موسسات تبلیغاتی- مذهبی،صاحبان وبلاگ ها و سایت ها و همه سازمانهایی است که تولید محصول یا ارائه خدمات می کنند و فروش آن به دو صورت انحصاری و غیر انحصاری صورت می گیرد که در صورت خرید انحصاری حق استفاده و فروش نرم افزار واگذار خواهد شد.در غیر این صورت نرم افزار به صورت غیر انحصاری به فروش می رسد.

برای اطلاعات بیشتر

با شماره – 9657 501 0935- حامد شریفی

یا ایمیل های

hamedsharify@gmail.com

prin3od@yahoo.com

تماس بگیرید.

 

Sepid E-book Creator Screen Shots

نمایی از یک نمونه خروجی

راهنمای متروی تهران(پخش اختصاصی)

سلام،ببخشید خیلی وقته که پستی نذاشتم، از حامد عزیز هم تشکر می کنم که تو این مدت فرم رو زنده نگه داشتی،بالاخره نرم افزار جاوای راهنمای متروی تهران برروی موبایل آماده و برای دانلود گذاشته شد. می تونید از این لینک دانلودش کنید و اگر سوال فنی! یا نظری درباره‌ی نرم افزار دارید همینجا کامنت بذارید حتما جواب می دم.

مترو بزودی در شهرهای دیگه هم راه اندازی می شه اگر دوست دارید اطلاعات متروی شهر خودتون رو وارد برنامه کنید یا اطلاعات متروی تهران رو بروزرسانی کنید درخواستتون رو بمن بگید، ورود اطلاعات با یک نرم افزار کامپیوتری و ظرف مدت کوتاهی انجام می شه، در صورت همکاری تنها کاری که در حال حاضر از دستم بر میاد اینه که نام شما رو در برنامه قرار بدم.

ویژگی های این نرم افزار کاربردی :

1- تقویم کامل شمسی بهمراه مناسبت ها و ساعت
2- اعلام ساعت حرکت بعدی قطار در تمام ایستگاه ها
3- لیست کامل برنامه ی حرکت قطارها در تمامی ایستگاه ها
4- نقشه مترو - برنامه ریزی حرکت و راهنمای استفاده از خطوط مترو
5- خدمات تمام ایستگاه ها بهمراه لیست تمامی اتوبوس های موجود در ایستگاه ها
6- معرفی انواع بلیت های مترو و انتخاب بلیت مناسب براساس نیاز کاربر
7- امکان بروزرسانی اطلاعات با استفاده از Gprs


لینک دانلود: xpm.ir

Capuchin

دنیای امروز دنیای رقابت تکنولوژی هاست و شرکتهای معظم فناوری اطلاعات شبانه روز در حال کار بر روی تکنولوژی های جدید تر هستند و هر کدام سعی می کنند سهم بیشتری از بازار را از آن ِ خود کنند و البته یکی از پارامتهای مهم در این امر بدست آوردن دل توسعه دهندگان این تکنولوژی است!

شرکت نام آشنای سونی اریکسون تولید کننده گوشی های موبایل در نیمه سال 2008 از پروژه ای به نام Capuchin پرده برداری کرد. این پروژه یک API است که امکان برقراری قطعات نرم افزاری Flash Lite  با کدهای J2ME را می دهد! هدف Capuchin تولید نرم افزارهای زیبا با رابط گرافیکی قوی Flash و قدرت پس زمینه J2ME  است.

 

در صفحه معرفی این پروژه در سایت رسمی سونی اریکسون آمده است :

Project Capuchin is a bridging technology between Java ME and Flash Lite making it possible to take advantage of Flash's strengths in fast UI deployment and well established designer tools, meanwhile Java's strengths are in services, security and a well developed distribution infrastructure

که از Capuchin به عنوان "پلی" برای ارتباط بین  کدهای java و رابط Flash Lite نام برده برده شده. این تکنولوژی در نگاه اول بسیار هیجان انگیز است و رویای تولید برنامه های زیبای فلشی همراه با منطق java را تحقق می بخشد. اما این پروژه فقط بر روی گوشی های تولید شده توسط این شرکت اجرا می شود و در حال حاضر تنها 21 گوشی از این برند Capuchin را پشتیبانی می کنند.

Capuchin در لغت به معنای یک جور جامه بلند رسمی است که در مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. باید منتظر نشست و دید آیا  Capuchin همه گیر خواهد شد و دنیای نرم افزار موبایل را متحول خواهد کرد یا نه. با مراجعه به صفحه این پروژه می توانید ابزار SWF2JAR این شرکت برای تبدیل فایلهای فلش به برنامه های موبایلی جاوا را دریافت و استفاده کنید. البته اگر یک گوشی C905 یا W995 دارید!

نگاه کنید از اینجا

نمایشگاه

سلام. دوستانی که تمایل دارند ملاقات داشته باشیم می­تونند تو پیغام خصوصی هماهنگ کنند تا در نمایشگاه کتاب حضورا ملاقات کنیم.

2D Game

برای این پست سورس کد یک بازی دو بعدی خیلی ساده رو گذاشتم که می تونید چیزهای زیادی ازش یاد بگیرید.از جمله کنترل کلیدها،استفاده از Sprite و...

 

دانلود کنید از اینجا

LORD

سلام دوستان. امروز یکی از بازدید کنندگان محترم بلاگ خبری داد مبنی بر اینکه شرکت پرند تولید کننده مجموعه نرم افزارهای LORD of Software همه­ی PDF های آموزشی رو توی DVDهاش گذاشته. راستش نمی­دونم کار بدی کردن یا این خوبه! اما من راضی نبودم که از این آموزشها استفاده مالی بشه. حتی یکی از دوستان پیشنهاد داد شکایتی بر علیهشون تنظیم کنم که من هم حوصله­ی دادگاه بازی ندارم.به هر حال اگر یک وقت نتونستین آموزشها رو دانلود کنین می­تونید اونها رو همراه LORD به قیمت 16000 تومان بخرید!!

چه خبر ؟!!

سلام.از اینکه دوره زمانی به روز رسانی طولانی تر شده عذر خواهی میکنم.قصد دارم علاوه بر آموزش های تخصصی و کد نویسی شما رو از آخرین اخبار و اطلاعات که دانستنش در بعضی موارد برای یک برنامه نویس لازم است مطلع کنم.
وقتی این وبلاگ راه اندازی شد هنوز برنامه نویسی موبایل خیلی جا نیفتاده بود و برای خیلی ها مبهم بود.اما الان دیگه اینطور نیست و خیلی بیشتر جا افتاده.همینطور تکنولوژی هایی که ظرف 1سال و نیم گذشته وارد عرصه موبایل شدند باعث شده بازار گرمی برای برنامه نویسان ایجاد بشه.تکنولوژی های جدیدی مثل Android ،JavaFX،Flash،iPhone و...که مورد توجه کمپانی های بزرگی مثل گوگل،اپل و Adobe هستند. لینکهای زیر را ببینید و در مورد آنها جستجوی بیشتری کنید!

iPhone،نوکیا،اندروید و BlackBerry در مبارزه با یکدیگر!
دغدغه های یک برنامه نویس موبایل!
و مروری بر Java Card و JavaFX

!Kickbee

امروزه جاوا را همه جا پیدا می کنید.از سرورهای بزرگ جهانی تا روی شکم زنان باردار! بله تعجب نکنید!

یک شرکت آمریکایی دستگاهی مجهز به چند سنسور حساس به دریافت ولتاژ ناشی از جا به جایی(Kick) بچه در رحم مادر ساخته است است که داده های دریافتی از این دستگاه بوسیله بلوتوث به یک PC یا موبایل منتقل شده و آنالایز می شوند.این اطلاعات را می توان بوسیله SMS به موبایل پدر بچه جهت  یاد آوردی عشق و علاقه ی وی به همسر و فرزندش ارسال نمود! بدین ترتیب جاوا به ریزترین جزئیات زندگی خصوصی بشر وارد شده است.

لازم به ذکر است این اطلاعات توسط یک برنامه جاوای سمت موبایل یا PC پردازش می شود و می توان از آن به عنوان یکی سیستم Loging events استفاده نمود  و دیاگرامهایی برای آن ترسیم کرد که بعدا برای ارزیابی سلامت بچه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه به صورت یک کمربند پوشیدنی است . عکسهای لینک زیر گویای جزئیات است!

 

اطلاعات بیشتر

 

! A compelete FAQ

سلام به همه دوستان بازدید کننده
من رو به خاطر این تاخیر در بروز رسانی ببخشید ، زندگیست و مشکلاتش!
لینک زیر حاوی یکسری پرسش و پاسخ بدرد بخور است که شاید مشکل بسیاری از دوستان توش جواب داده شده باشه.خیلی جالبه و حدود 80 سوال و جواب داره که حرفه ای تا مبتدی رو تامین می کنه
نگاه کنید از اینجا

رفع  اشکال نمایش فونت فارسی(پخش اختصاصی)

سلام، حتما دیدید که بعضی نرم افزار موبایل فارسی رو درست نشون نمی دن. مثلا "سلام" رو می نویسن " س ل ا م" یا "م ا ل س" این برنامه این مشکلات رو در نمایش متون رفع می کنه.

طریقه ی استفاده:

برنامه(فایل patchFontMe.jar) رو در کامپیوترتون اجرا کنید و دکمه ی Load app رو بزنید و فایل jar برنامه ای که مشکل داره رو بهش بدید بعد دکمه ی patch app رو بزنید تا فایل خروجی رو بهتون بده این فایل دیگه مشکل نمایش فونت رو نخواهد داشت. من این کار رو روی نرم افزار Opera mini انجام دادم و روی W810iجواب گرفتم.

لطفا اگر از این نرم افزار استفاده می کنید نتیجه رو در اینجا بگید.

این مشکل در بسیاری از مدل های sonyEricsson و nokia وجود داره و به درد هزاران نرم افزار روزنامه خوان و مرورگر وب و... می خوره و اولین باره که تولید می شه، چیزی که الان نیاز دارم یک سایت دو زبانه(فارسی و انگلیسی) برای معرفی و ارایه نرم افزار هست اگر مایل به همکاری در این زمینه هستید با من(amirreza_shaban  در یاهو)  تماس بگیرید.

لینک دانلود نرم افزار

آموزش استفاده از نرم افزار

اطلاعات تخصصی در مورد نحوی کار نرم افزار در ادامه ی مطلب

ادامه نوشته

من باب قفل برداری و قفل گذاری

سلام،

بایت کدهای j2ME زیرمجموعه ای از j2SE هستند بنابراین می تونید از ابزارهای Decompile در J2SE برای این کار استفاده کنید. بهترین decompiler رایگان موجود JAD هست. یک ورژن اون با نام DJ Java Decompiler پوسته ی گرافیکی براش قرار داده و یک مرحله تصحیح کد هم روی سورس حاصل انجام می ده. البته پولی هست و ک ر ک هم اینجا پیدا می کنید. وقتی کدی رو Decompile می کنید ممکن هست که کاملا درست نباشه که عموما شامل دستورهای goto، لیبل ها، break و exception ها می شه. در واقع این ها قسمت هایی از کد هستند که obfuscate شدن و برنامه نتونسته به فرم استاندارد برشون گردونه.

برای رهایی از این مشکل چند تا راه پیشنهاد می کنم:

1- فقط کلاس هایی که لازم دارید رو Decompile کنید و بعد jar فایل که حاوی فایل .class بقیه ی فایل ها هست رو به پروژه تون اضافه کنید.

2- اگر می خوایین فارسی سازی کنید و ... فقط کافی هست رفتار چندتا تابع رو عوض کنید، مثلا به جای Graphics.drawString تابع drawBitMapFont بذارید که خودتون ساختید. در این موارد از function mapping استفاده کنید که ابزارهایی برای این کار هستند.

3- اگر این قسمت های مشکل دار کد رو بخونید بعد از کمی کار می تونید خودتون به فرم استاندارد تبدیلشون کنید.

 

دیروز 2 تا برنامه رو ک ر ک کردم:

mGaurd که یک نرم افزار free هست و key رو هم خودش می ده! سیستم کدگذاریش بسیار ساده بود و مشکل اساسی که داشت که خودش درون خودش key رو می ساخت و با مقداری که کاربر بهش داده بود مقایسه می کرد، خوب منم فقط اون تابع رو برداشتم اوردم بیرون که کلید درست کنه اینجا می تونید سورس تابعش رو ببینید. این تابع مثال خوبی هست که چه جوری از IMEI کد فعال سازی درست کنیم.

 

TinyLine2D یک لایبرری برای کارهای گرافیکی موبایل استفاده می شه. پیچیدگی های خیلی زیادی داشت ولی قسمت زیادیش مربوط به Hash کردن دیتایی می شد که اصلا ربطی به کد ورودی نداشت و نتیجه این کار یک رشته ای از اعداد می شد که همواره یکی بود. و بعد این رشته رو با کدی که شما داده بودید XOR می کرد و یک جوری مخلوطشون می کرد و در نهایت اگر حاصل 0 می شد یعنی key درست هست و در غیر این صورت غلط بود. نکته ی مثبتی که داشت این بود که هیچ جایی از برنامه به دست خودش کد صحیح رو درست نکرد و این باعث می شد که درست کردن k e y G e n براش سخت بشه ولی تشخیص درستی و غلطی کد چون به مقدار نهایی بستگی داشت خیلی راحت ک. ر. ک می شد. لایبرری ک ر ک شده + سورس کد TinyLine2D.java بعد ازکامنت گذاری هم براتون گذاشتم در این ورژن برای اینکه کد فعال سازی رو بدید دیگه لازم نیست تابع init رو صدا کنید و watermark هم دیگه چاپ نمی شه.

 

و اگر می خوایین برای برنامه تون قفل بذارید:

1 - چون می خوایین از برای هر گوشی یک کد مستقل وجود داشته باشه پس باید کارتون رو از  IMEI گوشی شروع کنید.

2- این کد رو خوب hash(پخش) که مثلا اگر IMEI یه رقم عوض شد مقدار key  تون کلی عوض بشه(XOR موجود دوست داشتنی هست!)

3- هیچ وقت درون برنامه تون کلید رو درست نکنید چون خیلی راحت براش k e y G e n می نویسن(مثل مثال اول) و ک. ر. ک کردنش خیلی راحت هست.

4- از قوائدهای خاص ریاضی استفاده کنید، مثلا جمع دو تاعدد فرد می شه یه عدد زوج، می شه که جمع دو تا عدد مثبت بشه منفی(تو کامپیوتر می شه.)، یا اگر یک عدد رو دو بار با یه چیزی XOR کنی می شه خودش یا خواص اعداد اول. این ها باعث می شن ک. ر. ک ر نتونه از روند تایید یا رد کد فعال سازی سر در بیاره.

5- اگر فقط از IMEI استفاده کنید تقریبا در 5 دقیقه ک. ر. ک می شید (مثل نرم افزارهای پارس آسان افزار!) شیوه ی کار هم اینه که اگر شما کد فعال سازی برای IMEI گوشی A رو بدونید، کافی تا تابعی که IMEI رو بر می گردونه رو عوض کنید که همیشه A بر گردونه. جالب بدونید چنین بلایی سر Windows Vista هم اومد. برای جلوگیری از این کار از متغییرهای تصادفی مثل زمان و اعداد random برای hashing استفاده کنید.البته به این سادگی که گفتم نیست.

6- به جای parameter passing های معمول در توابع مربوط به تایید کد فعال سازی از Class member variables استفاده کنید، مثلا تمام متغییرهای حساس به کلید رو در یک کلاس نگه داری کنید و بقیه ی توابع در همه ی کلاس ها بطور مستقیم بخوننشون. اینجوری رد گیری استفاده از این متغییرها در کلاس های دیگه خیلی سخت تر می شه.

7- مواظب چیزی که در RecordStore ذخیره می کنید باشید. چون همه می دونن که این تنها منبع ممکن هست که شما در بارهای بعدی می فهمید که کد فعال سازی قبلا وارد شده و مستقیم وارد برنامه می شید. پس چیزی که اونجا می می نویسید حتی اگر یک کد پیچیده ولی مستقل از IMEI گوشی باشه اگر من اول برنامه 2 خط اضافه کنم که این مقدار رو تو RecordStore بنویسه خوب همه گی خوشحال می شیم.

 

در هر حال ک. ر. ک کردن کد گوشی خیلی سخت نیست بنابراین بهتره:

 

8- محدودیت ایجاد کنید: مثلا فایل jar رو در اختیار کسایی قرار بدید که نرم افزار رو خریدن حتی بهتره به اون ها هم ندید مثلا براش نصب کنید و بگید هر وقت خواستی بیا دوباره برات نصب کنم مثل روش های دانلود با GPRS و نصب مستقیم.

9- آپدیت کنید: ایران خودرو بازی در نیارید! هر چند وقت یک بار ورژن جدید درست کنید و به بازار بدید این کار باعث می شه ک ر ک ر ها فرصت کمتری داشته باشن و چون همیشه شما یک قدم جلوترید با وجود ورژن ک ر ک شده کاربران ورژن جدید رو از شما می خرن.

10- نرم افزار Free بدید: راه های زیادی برای کسب در آمد از یک نرم افزار Free و پرکاربرد وجود داره.

 

موفق باشید.

ارسال فایل

در این مثال چگونگی ارسال فایل به یک وب سرورنمایش داده می شود.در این مثال از یک Gauge به عنوان Progress bar به هنگام آپلود فایل استفاده شده است.همچنین ادامه مباحث پیشرفته تر HttpConnection را در بر می گیرد.

دانلود کنید از اینجا

JoyStick and FullScreen

در این مثال دو برنامه یکی برای کار با دکمه ها و رویدادها و دیگری برای نمایش FullScreen یک عکس وجود دارد.که مثال اخیر مورد سوال بسیاری از کاربران فروم بوده است.

دانلود کنید از اینجا

SlideShow

در این برنامه می توانید عکسهای گرفته شده و موجود را مثا SrceenSaver به حالت SlideShow نمایش دهید.یک مثال کامل برای گرافیک.

دانلود کنید از اینجا

HTTP connection example

سلام،
در j2me انواع Connection ها توسط  تابع Connector.open() باز می شن که شامل موارد زیرهستند:
1- HTTP Connection
2- FTP Connection شامل خوندن و نوشتن روی فایل سیستم
3- Soket Connection برای ارتباط میان دو برنامه روی پورت مشخص با پروتکل HTTP
توجه کنید تنها موردی که حتما باید توسط دستگاه ساپورت بشه مورد اول هست و بقیه اختیاری.

HTTP:
امروز براتون دو تا مثال آماده کردم یکی محتویات یک Web page رو چاپ می کنه و دیگری یک تصویر رو از server می گیره و نمایش می ده.لینک دانلود هم اینجاست.
اگر موبایلتون GPRS نداره به انترنت کانکت شید و با emulator تستش کنید. سعی می کنم در مورد متدهای مختلف(GET, POST, HEAD) و دستکاری header ها و... براتون یه PDF بسازم، شایدم چند تا برنامه ی کامل تر نوشتم، شایدم پست بعدی استفاده از Web Service باشه، شاید هم هیچ کار دیگه ای نکردم! فعلا فقط بدونید که ساپورت کامل از HTTP وجود داره.سوالاتتون رو تو فرم بپرسید. شب بخیر.

E learning جلسه ی سوم و چهارم.

سلام، جلسه ی سوم و چهارم آموزش راه دور هم برگزار نشد! مشکلاتی پیش اومد که نتونستیم ادامه بدیم. ولی خوب اسلایدها و سورس کد ها آماده است و براتون گذاشتم. مطالب این جلسه:

1- سورس کد خوندن و نوشتن یک تصویر در File System که از جلسه قبل باقی مونده بود.

2- آموزش نصب و استفاده از j2mePolish که البته فقط یک سورس موجود داریم و بقیه سورس ها قرار بود سر کلاس نوشته بشه.

و به این ترتیب کار یک دوره آموزش تموم شد. می دونم j2mepolish براتون چیز جذابی هست. من به هر سوالی در هر سطحی در مورد این دوره ی آموزشی باشه اینجا جواب می دم و قسمت سوم آموزش رو هم می تونید از اینجا دانلود کنید.

امیدوارم براتون مفید باشه

MicroGraphs

MicroGraphs is a graphing solution for J2ME devices. MicroGraphs is a charting API and supports LineGraph, BarGraph and PieGraph

میکرو گراف یک API برای رسم انواع نمودارهای خطی- مستطیلی و بخشی در برنامه های j2me می باشد.

نگاه کنید به اینجا

SCMAD

Sun Certified Mobile Application Developer Certification  یا گواهینامه شرکت سان میکرو سیستمز برای توسعه دهندگان برنامه های موبایل ، یک مدرک معتبر برای کسانی است که علاوه بر اینکه به برنامه نویسی سیستمهای موبایل علاقه دارند جویای یک شغل مناسب نیز هستند. اگر علاقه مندید که در بهترین موقعیتهای شغلی و در بهترین مکانها برای کار برنامه نویسی موبایل قرار بگیرید توصیه می کنم پی گیر اخذ این گواهینامه شوید.توضیحات لازم را در این سایت پیدا کنید.

Game Action processing

مثالی که در لینک زیر آورده شده یک سورس کد برای پردازش کلیدهای زده شده در یک Canvas است که بسیار کاربردی ست خصوصا در طراحی بازی های تحت موبایل -  که امروزه بزرگترین تجارت نرم افزارهای موبایل -  است.

این صفحه

E learning جلسه ی دوم

سلام، جلسه دوم آموزش راه دور هم برگزار شد فقط چون یه کم خسته بودم چندتا تپق زدم ولی بخوبی و خوشی تموم شد،همونطوری که قول داده بودم اسلایدهای جلسه ی دوم رو براتون آوردم. در این جلسه این مطالب آموزش داده شده:

 

1- برنامه نویسی چند ریسمانی(Thread programming) که برای کار I/O لازم هست.

2- کار با System File یعنی نوشتن و خوندن فایل ها.

3- استفاده از حافظه ی ماندگار RMS و خوندن Resource های پروژه با استفاده از Input Stream

 

برای هر بخشی یک برنامه کاربردی نوشته شده که باز هم بهتون توصیه می کنم بخونید مخصوصا برنامه File Explorer و در فرم سوالاتتون رو بپرسید.این جلسه تقریبا کارI/O رو پوشش می ده و من هنوز فایل هام رو تو rapidshare می ذارم چون خیلی تنبلم.

مژده

با سلام به تمامی بازدید کنندگان و اعضای محترم فروم و بلاگ.از اینکه این چند وقت نبودم عذر خواهی می کنم . خبر جدید اینکه به همراه دوستم مهندس علی رضوانی که از اساتید بنده هستند اقدام به تالیف کتابهایی با عناوین "هوش مصنوعی و جاوا" - "طراحی و ساخت نرم افزارهای موبایل" و "چگونگی طراحی بازهای تحت موبایل"  کرده ایم. نظر به اینکه امروزه هوش مصنوعی در تمام حوزه ها و خصوصا نرم افزار وارد شده و  در طراحی بازی های کامپیوتری نقش اساسی را بر عهده دارد بر آن شدیم تا نیازهای علاقه مندان را به این مقوله ها پاسخگو باشیم . تالیف این کتب آغاز شده و پس از پایان مراحل چاپ و نشر در چند ماه آینده تقدیم به حضور دوستانم در سراسرکشور خواهد شد. با ادای احترام به بزرگان این دو رشته از ایشان استدعا داریم تا پیشنهادات و نظرات خود را در رابطه با این امر به اطلاع اینجانبان برسانند تا از تجربیات گرانبهای آنها استفاده های لازم برده شده ، آثاری درخور توجه علاقه مندان ارائه شود.با تشکر

E learning جلسه ی اول

سلام، امروز یک تجربه ی جدید داشتم. به یک دانشجو در جیرفت J2ME رو از راه دور آموزش دادم!

Desktop کامپیوتر من با استفاده از نرم افزار TeamVeiwer برای ایشون نمایش داده می شد و Yahoo Messenger هم صدا رو انتقال می داد. اولش که ایشون به من زنگ زدن و اصرار به تشکیل کلاس راه دور داشتن به نظرم کاملا غیر ممکن اومد ولی جلسه ی اول خیلی راحت و خوب برگزار شد.

خوب این اسلایدها و مثال های جلسه ی اول هست که براتون گذاشتم، این اسلایدها شامل مباحث زیر است:

1-بررسی مختصر ساختار برنامه های MIDlet

2-گرافیک سطح پایین و استفاده از Canvas

3-آشنایی مختصر با کلاس Graphics و Image


پیشنهاد می کنم که مثال ها رو حتما ببینید چون خیلی کاربردی و جالب هستند. سعی می کنم هر هفته بعد از کلاس اسلایدهاش رو براتون بذارم.البته خیلی مطالب رو شفاهی گفتم بنابراین پیشنهاد می کنم مطالب رو بخونید و مطالبی که جا افتاده رو تو فرم بپرسید، ما جوابگوی شما هستیم.