Windows CE

برنامه نویسی دستگاههای مبتنی بر ویندوز موبایل

Windows CE

برنامه نویسی دستگاههای مبتنی بر ویندوز موبایل

جلسه ۶ : ساخت INSTALL برای موبایل


همانطور که برای نوشتن یک برنامه یک استراتزی در نظر میگیریم که مثلاً طراحی فرم ها چه جوری باشه و یا اول کدوم فرم فراخوانی بشه و . . .. برای تحویل برنامه و نصب برنامه در موبایل هم باید یک استراتژی مشخص کنیم که مثلاً فایلهای برنامه در کجا باشه و یا اینکه Shortcut برنامه چه آیکنی داشته باشه. به این قسمت از کار اصطلاحاً دیپلوی کردن می گویند .

 

بدین منظور میتوان از ویژوال استودیو 2008 کمک گرفت و یک پروژه مطابق روشی که در زیر توضیح داده می شود ایجاد کرد که هدف از این پروژه تولید خروجی قابل نصب بر روی موبایل می باشد . پسوند فایل , برنامه های قابل نصب در ویندوز موبایل CAB می باشد .

 


برای شروع روی Solution Explorer  پروژه مورد نظر راست کلیک کرده و سپس گزینه Add وNew Project را انتخاب می کنیم . دقت کنید که روی Solution Explorer راست کلیک کنید و اشتباهاً روی پروژه راست کلیک نکنید .


از پنل سمت چپ از لیست انواع پروژه های موجود , نوع Setup and Deployment را پیدا کرده و از پنل سمت راست , نوع Smart Device CAB Project  را انتخاب می کنیم .


همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید حال در Solution Explorer , دوتا پروژه داریم , یکی واسه تولید برنامه و یکی واسه تحویل برنامه .


مطابق شکل زیر , روی پروژه دوم راست کلیک کرده و گزینه Add و Project Output را انتخاب می کنیم. این یعنی خروجی یک پروژه دیگه رو بیا به این پروژه اضافه کن .


در فرمی که نمایش داده میشود Primary Output را انتخاب می کنیم .


همانطور که در شکل زیر مشاهده میشود , خروجی پروژه اول به پروژه دوم اضافه شد .



حال بر روی پروژه دوم راست کلیک کرده و گزینه Rebuild را انتخاب می کنیم .


تبریک میگم , اولین INSTALL مخصوص موبایل را با موفقیت ساختید . همانطور که در شکل زیر مشاهده می شود به فولدر Debug پروژه دوم رفته و فایلی را که پسوند CAB دارد بر روی موبایل کپی کنید تا بتوانید برنامه را در موبایل نصب و اجرا کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد